Menu

A mathematics teacher National Vice-President Clara Gillman of Miami

Contents hide
1 A mathematics teacher National Vice-President Clara Gillman of Miami(Florida) in three teachers

A  mathematics teacher  National Vice-President Clara Gillman of Miami(Florida) in three teachers

4 अप्रैल २०१९-ंयूयॉर्क, NY -Hadassah पश्चिम पाम बीच में अपनी राष्ट्रीय असेंबली की बैठक में तीन राष्ट्रीय अधिकारियों स्थापित, FL, एलेन Hershkin, Hadassah के अध्यक्ष, अमेरिका के महिला यहूदी संगठन, INC (HWZOA) की घोषणा की । मियामी FL से क्लारा Gillman,, राष्ट्रीय उपाध्यक्ष के रूप में स्थापित किया गया था; गेल हैममैन, ब्रुकलिन, एनवाई से, राष्ट्रीय उपाध्यक्ष के रूप में; और ग्रेट गर्दन, NY से Rhoda Smolow, देश की सबसे बड़ी महिला यहूदी सेवा संगठन के राष्ट्रीय सचिव के रूप में । नैंसी फाल्चुक, Hadassah राष्ट्रीय अतीत राष्ट्रपति स्थापना समारोह में स्थानापन्न ।
Hadassah राष्ट्रीय अध्यक्ष एलेन Hershkin राज्यों, “१०० साल पहले अपनी स्थापना के बाद से, HWZOA की ताकत जुनून, समर्पण और ऐसे Clara Gillman, गेल Hammerman और Rhoda Smolow के रूप में स्वयंसेवकों की एक प्रतिभाशाली कोर की प्रतिबद्धता से आता है । इन नव-निर्वाचित राष्ट्रीय अधिकारियों में से प्रत्येक ने HWZOA के लिए अनुकरणीय सेवा की है और हमें नेतृत्व कौशल और प्रशासनिक प्रतिभाओं की एक असाधारण सरणी लाने के लिए है । Hadassah वास्तव में महिलाओं को सशक्त बनाने और भूमि और इसराइल के लोगों का समर्थन करने के HWZOA मिशन के लिए उनके समर्थन और समर्पण है धंय है ।

(1.) फ्लोरिडा के मियामी के राष्ट्रीय उपाध्यक्ष क्लारा Gillman:-

उसने  2015-2018 से HWZOA राष्ट्रीय बोर्ड पर कार्य किया और वर्तमान में सह के रूप में कार्य करता है, ंयूयॉर्क सिटी में २०१९ HWZOA राष्ट्रीय संमेलन में अध्यक्ष । वह ग्रेटर मियामी क्षेत्र के एक पिछले अध्यक्ष जहां वह था प्रमुख उपहार आउटरीच टीम के एक सदस्य था और २०१० स्थानीय संमेलन कुर्सी के रूप में सेवा की । उसके पिछले HWZOA पदों में शामिल हैं: सह २०१७ राष्ट्रीय व्यापार बैठक के अध्यक्ष; क्षेत्र संगठन उपाध्यक्ष, धन उगाहने वाले समंवयक, संमेलन समंवयक, और इतिहासकार । वह सहित कई अध्याय कार्यालयों आयोजित किया है: Hatikvah अध्याय के अध्यक्ष, उपाध्यक्ष, धन उगाहने वाले उपाध्यक्ष, और विभिंन घटनाओं के लिए कुर्सी की स्थिति ।

A great mathematics teacher  National Vice-President Clara Gillman of Miami

National Vice-President Clara Gillman of Miami,Florida


उसके HWZOA पोर्टफोलियो के अलावा, Gillman भीतरी शहर कुश्ती, एक स्कूल साल के कार्यक्रम और गर्मियों में बच्चों को रखने के लिए डिजाइन शिविर पर है “मैट, सड़कों से दूर” और सिखाता है और कुश्ती तकनीक में सुधार । वह पहले कल कार्यक्रम की महिलाओं के लिए एक संरक्षक के रूप में सेवा की है जो में जोखिम हाई स्कूल लड़कियों को प्रोत्साहित करने के लिए अपनी क्षमता तक रहते हैं ।
Gillman फ्लोरिडा विश्वविद्यालय से गणित की शिक्षा में एक मास्टर रखती है और सेवानिवृत्त, उच्च विद्यालय गणित शिक्षण के लिए ३५ साल समर्पित करने के बाद । Gillman और उसके पति, स्टीफन, एक वकील, तीन बेटे और दो पोते हैं । १९७५ के बाद से Hadassah के एक सदस्य, वह फाटक के एक स्वर्ण रक्षक है और वह और उसके पति प्रमुख दाताओं के समाज के सदस्य हैं ।
Gillman राज्यों, “मैं सेवा पदों की विविधता मैं पिछले तीस साल जो मुझे एक असाधारण सेवा के अमेरिका में यहां यहूदी महिलाओं के लिए और साथ ही देश और Isra के लोगों के लिए होने का अवसर प्रदान किया है पर Hadassah के साथ आयोजित किया है की विभिंन प्रकार के लिए आभारी हूं एल. यह नेतृत्व की स्थिति मुझे आगे बढ़ने पर एक सार्थक प्रभाव के रूप में हम आगे हमारे मिशन और इसराइल के साथ हमारे बांड और प्रतिबद्धता को मजबूत बनाने के लिए सक्षम हो जाएगा ।

(2.)ब्रुकलिन, एनवाई के राष्ट्रीय उपाध्यक्ष गेल हैममैन:

उसने पहले HWZOA (2015-19) के राष्ट्रीय सचिव के रूप में कार्य किया । उपराष् ट्रपति के रूप में गेल नेतृत् व विकास के लिए राष् ट्रीय पहल ‘ ‘ भवन हसाओ समुदाय ‘ ‘ के लिए मैड्रिहा के रूप में कार्य करता है । वह HWZOA कार्यकारी समिति, राष्ट्रीय बोर्ड और प्रशासन समिति के एक सदस्य है । Hammerman भी अमेरिकी यहूदी आंदोलन के राष्ट्रीय बोर्ड पर Hadassah का प्रतिनिधित्व करता है । उन्होंने तीन वर्षों के लिए मेट्रो क्षेत्र क्षेत्रों के लिए संसाधन चेयर के रूप में भी कार्य किया । वह ब्रुकलिन क्षेत्र के अध्यक्ष बन (2009-12) के बाद कई पदों में अनेक वर्षों के लिए बोर्ड पर सेवा की: कार्यकारी उपाध्यक्ष, टॉवर चेयर, क्वेस्ट कुर्सी, महिला स्वास्थ्य कुर्सी और पार्क ढलान अध्याय (2008-09) के अध्यक्ष ।

१९९१ फारस की खाड़ी युद्ध के दौरान, Hammerman इसराइल में स्वेच्छा से और इजरायली सेना के साथ सेवा की । वह कई समुदायों, विधाई और यहूदी संगठनों द्वारा संमान किया गया है, जैसे एनए-Amat और Masores Bais ब्रुकलिन के Yaakov और इसराइल बांड द्वारा “वर्ष की महिला” नाम दिया गया था । वह 1978-2001 से ब्रुकलिन बरो राष्ट्रपति के लिए विशेष सहायक था । 1979-2008 से, Hammerman लांग आईलैंड विश्वविद्यालय में एक सहायक प्रोफेसर था, जहां वह राजनीति विज्ञान सिखाया है । उन्होंने ब्रुकलिन कॉलेज में १९७१ से १९७८ तक स्वास्थ्य विज्ञान की शिक्षा भी दी है । गेल ने अपने एम. एस. और ब्रुकलीन कॉलेज, CUNY से बी. एस ।
National Vice-President Gail Hammerman of Brooklyn, NY

National Vice-President Gail Hammerman of Brooklyn, NY


Hammerman एक तीन पीढ़ी के जीवन के सदस्य है Hadassah । वह और उसके पति, डेविड, एक Hadassah एसोसिएट और लंबे समय तक द्वीप विश्वविद्यालय से एक सेवानिवृत्त जीव विज्ञान के प्रोफेसर ५५ साल से अधिक के लिए शादी कर दी गई है और तीन बच्चों और पांच पोते, सभी जीवन के सदस्य हैं । १९८८ के बाद से Hadassah के एक सदस्य, Hammerman संस्थापकों के सर्कल के एक सदस्य और फाटक के रक्षक है ।
Hammerman राज्यों: “मेरी नई बोर्ड की स्थिति मुझे अमूल्य अवसर और संयुक्त राज्य अमेरिका और इसराइल में है Hadassah मिशन और लक्ष्यों को अनुमति देता है । इमारत Hadassah समुदाय पहल को आकर्षित, संलग्न और भविष्य के HWZOA संभावित नेताओं के पोषण, उनके नेतृत्व कौशल और प्रभावशीलता उंहें Hadassah मिशन और यहूदी मूल्यों पर शिक्षित करने से बढ़ जाएगा. “

(3.)राष्ट्रीय सचिव Rhoda Smolow, ग्रेट गर्दन, NY से:-

वह  एक तत्काल HWZOA पिछले राष्ट्रीय उपाध्यक्ष, राष्ट्रीय बोर्ड के एक सदस्य, सह उत्सव २०१८ के अध्यक्ष और Hadassah प्रबंधन समिति और अनुपालन समिति के एक पूर्व सदस्य है । Smolow सदस्य और इकाई सेवा प्रभाग में राष्ट्रीय संगठन विभाग की कुर्सी और राष्ट्रीय अध्यक्षीय विकास सह अध्यक्ष के रूप में सेवा की और भी राष्ट्रीय सामरिक योजना समिति, राष्ट्रीय कार्यांवयन टीम के एक सदस्य थे, और सह ब्लू प्रिंट भौगोलिक प्रशिक्षण कार्यक्रम के अध्यक्ष । Smolow भी अमेरिकी यहूदी आंदोलन के बोर्ड पर HWZOA का प्रतिनिधित्व करता है ।

National Secretary Rhoda Smolow, from Great Neck, NY

National Secretary Rhoda Smolow, from Great Neck, NY


Smolow Nassau क्षेत्र के एक पूर्व राष्ट्रपति है । वह भी कार्यकारी उपाध्यक्ष, सदस्यता समंवयक, नेतृत्व समंवयक, आउटरीच समंवयक और क्षेत्र उपाध्यक्ष के रूप में Nassau क्षेत्र बोर्ड पर सेवा की । अपने क्षेत्र के अध्यक्ष के दौरान, वह एक शैक्षिक, इंटरैक्टिव स्क्रिप्ट “पिछले यहूदी” जो एक Nassau क्षेत्र संमेलन में उत्पादित किया गया था बुलाया बनाया । Rhoda एक महान गर्दन अध्याय सह अध्यक्ष था और महान गर्दन अध्याय कार्यालय खोलने में महत्वपूर्ण भूमिका निभाई थी, महान गर्दन अध्याय बोर्ड पर कई पदों पर पकड़ । Smolow भी महान गर्दन अध्याय के Erev समूह के अध्यक्ष थे और Erev अध्याय के साथ कई अंय पदों पर आयोजित की । वह वर्तमान में महान गर्दन के Lulav समूह के एक सदस्य है ।
Smolow शिक्षा और मनोविज्ञान में कला की एक स्नातक के साथ वाशिंगटन विश्वविद्यालय से स्नातक की उपाधि प्राप्त की और पेंसिल्वेनिया विश्वविद्यालय से कला के एक मास्टर रखती है, एक पढ़ने के विशेषज्ञ बनने और फिलाडेल्फिया में शिक्षण और लांग आईलैंड पर । Smolow एक पांच पीढ़ी Hadassah जीवन सदस्य परिवार का हिस्सा है । वह और उसके पति, क्रेग, तीन बच्चों और चार पोते के साथ, एक तीन पीढ़ी के संस्थापक परिवार का हिस्सा है और प्रमुख दाताओं के समाज के सदस्य हैं । १९८० के बाद से Hadassah के एक सदस्य, Smolow भी फाटक के एक रक्षक है ।
Smolow नोट, “HWZOA नव निर्वाचित राष्ट्रीय सचिव के रूप में, मैं समग्रता, लचीलापन, और हमारी बैठकों के सभी को सकारात्मकता की हवा प्रदान करने की HWZOA परंपरा जारी रहेगा । मेरा लक्ष्य स्वयंसेवकों और सदस्यों के लिए एक मंच बनाने के लिए नेतृत्व की भूमिका पर लेने के लिए आगे यरूशलेम में अपने दो विश्व स्तरीय अस्पतालों के माध्यम से इसराइल के लोगों के लिए बकाया स्वास्थ्य देखभाल के समर्थन Hadassah है ।
Hadassah, अमेरिका के महिला यहूदी संगठन इंक (HWZOA) संयुक्त राज्य अमेरिका में सबसे बड़ा यहूदियों महिला संगठन है । के साथ ३००,००० सदस्यों, सहयोगियों और समर्थकों Hadassah यहूदी महिलाओं को एक साथ लाता है प्रभाव को बदलने और महिलाओं के स्वास्थ्य इक्विटी और इसराइल की सुरक्षा जैसे महत्वपूर्ण मुद्दों पर वकील । Hadassah चिकित्सा संगठन के दो अस्पतालों, विश्व प्रसिद्ध ट्रामा सेंटर और यरूशलेम में अग्रणी अनुसंधान सुविधा के माध्यम से, Hadassah हर साल एक लाख से अधिक लोगों के लिए अनुकरणीय रोगी देखभाल के वितरण का समर्थन करता है । HMO नस्ल, धर्म या राष्ट्रीयता के संबंध के बिना कार्य करता है और चिकित्सा उपचार में समानता के माध्यम से “शांति के लिए पुल” निर्माण के लिए २००५ में एक नोबेल शांति पुरस्कार नामांकन अर्जित किया । 

 Three National Officers at National Assembly Meeting in West Palm Beach, FL



April 4, 2019 – NEW YORK, NY – Hadassah installed three national officers at its National Assembly meeting in West Palm Beach, FL, announced Ellen Hershkin, President of Hadassah, the Women’s Zionist Organization of America, Inc. (HWZOA). Clara Gillman, from Miami FL, was installed as National Vice-President; Gail Hammerman, from Brooklyn, NY, as National Vice-President; and Rhoda Smolow from Great Neck, NY, as National Secretary of the nation’s largest women’s Zionist service organization. Nancy Falchuk, Hadassah National Past President officiated at the installation ceremony.


Hadassah National President Ellen Hershkin states, “Since its founding over 100 years ago, the strength of HWZOA comes from the passion, dedication and commitment of a talented core of volunteers such as Clara Gillman, Gail Hammerman and Rhoda Smolow. Each of these newly-elected national officers have been of exemplary service to HWZOA and bring us an extraordinary array of leadership skills and administrative talents. Hadassah is truly blessed to have their support and dedication to HWZOA’s mission of empowering women and supporting the land and people of Israel.”


(1.)National Vice-President Clara Gillman of Miami,Florida:-

she served on HWZOA’s National Board from 2015-2018 and currently serves as Co-Chair to the 2019 HWZOA National Convention in New York City. She is a past President of the Greater Miami Region where she was was a member of the Major Gifts Outreach Team and served as the 2010 Local Convention Chair. Her previous HWZOA positions include: Co-Chair of the 2017 National Business Meeting; Region Organization Vice President, Fundraising Coordinator, Conference Coordinator, and Historian.  She has held numerous chapter offices including: President of the Hatikvah Chapter, Vice President, Fundraising Vice President, and various chair positions for events.

A great mathematics teacher  National Vice-President Clara Gillman of Miami(Florida) in three teachers

National Vice-President Clara Gillman of Miami,Florida





In addition to her HWZOA portfolio, Gillman is on the board of Inner-City Wrestling, a school-year program and summer camp designed to keep kids “on the mats, off the streets” and teaches and improves wrestling techniques. She previously served as a mentor for the Women of Tomorrow program which encourages at-risk high school girls to live up to their potential.


Gillman holds a Master’s in Mathematics Education from the University of Florida and is retired, after dedicating 35 years to teaching high school mathematics.  Gillman and her husband, Stephen, an attorney, have three sons and two grandsons. A member of Hadassah since 1975, she is a Golden Keeper of the Gate and she and her husband are members of the Society of Major Donors.





Gillman states, “I am truly grateful for the variety of service positions I have held with Hadassah over the past thirty years which have provided me with an extraordinary opportunity to be of service to Jewish women here in the U.S. as well as to the land and people of Israel. This leadership position will enable me to have a meaningful impact on moving HWZOA forward as we further our mission and strengthen our bonds with and commitment to Israel.”


(2.)National Vice-President Gail Hammerman of Brooklyn, NY:-

she previously served as National Secretary of HWZOA (2015-19). As a Vice President, Gail serves as a Madrichah for the “Building Hadassah Community” national initiative for leadership development. She is a member of the HWZOA Executive Committee, National Board and the Governance Committee. Hammerman also represents Hadassah on the National Board of the American Zionist Movement. She also served as the Resource Chair for the Metro Area Regions for three years.  She became President of the Brooklyn Region (2009-12) after having served on the Board for many years in numerous positions: Executive VP, Tower Chair, QUEST Chair, Women’s Health Chair and President of the Park Slope Chapter (2008-09).

National Vice-President Gail Hammerman of Brooklyn, NY

National Vice-President Gail Hammerman of Brooklyn, NY





During the 1991 Persian Gulf War, Hammerman volunteered in Israel and served with the Israeli army. She has been honored by numerous communities, legislative and Jewish organizations, such as Na-Amat and Masores Bais Yaakov of Brooklyn and was named “Woman of the Year” by Israel Bonds.  She was the Special Assistant to the Brooklyn Borough President from 1978-2001. From 1979-2008, Hammerman was an Adjunct Professor at Long Island University, where she taught Political Science. She has also taught Health Science at Brooklyn College from 1971 to 1978. Gail received her M.S. and B.S. from Brooklyn College, CUNY.


Hammerman is a three-generation Life Member of Hadassah. She and her husband, David, a Hadassah Associate and a retired Biology Professor from Long Island University have been married for over 55 years and have three children and five grandchildren, all Life Members. A member of Hadassah since 1988, Hammerman is a member of the Circle of Founders and a Keeper of the Gate.


Hammerman states: “My new board position allows me the invaluable opportunity to further Hadassah’s mission and goals in the United States and Israel. The Building Hadassah Community initiative will attract, engage and nurture HWZOA’s potential leaders of the future, increasing their leadership skills and effectiveness by educating them on Hadassah’s mission and Jewish values.”


(3.)National Secretary Rhoda Smolow, from Great Neck, NY:-

 she is an immediate HWZOA Past National Vice President, a member of the National Board, the Co-Chair of Celebration 2018 and a former member of the Hadassah Management Committee and the Compliance Committee. Smolow served in the Member and Unit Services Division as the National Organization Department Chair and National Presidential Development Co-chair and was also a member of the National Strategic Planning Committee, the National Implementation Team, and was the Co-Chair of the Blue Print Geographic Training Program. Smolow also represents HWZOA on the board of the American Zionist Movement.

National Secretary Rhoda Smolow, from Great Neck, NY

National Secretary Rhoda Smolow, from Great Neck, NY





Smolow is a Past President of the Nassau Region.  She also served on the Nassau Region Board as Executive Vice President, Membership Coordinator, Leadership Coordinator, Outreach Coordinator and Area Vice President. During her Region Presidency, she created an educational, interactive script called the “Last Zionist” which was produced at a Nassau Region Conference.  Rhoda was a Great Neck Chapter Co-President and was instrumental in opening the Great Neck Chapter office, holding many positions on the Great Neck Chapter Board.  Smolow  was also President of the Erev Group of the Great Neck Chapter and held many other positions with the Erev Chapter.  She is a currently a member of the Lulav Group of Great Neck.


Smolow graduated from Washington University with a Bachelor of Arts in Education and Psychology and holds a Master of Arts from the University of Pennsylvania, becoming a Reading Specialist and teaching in Philadelphia and on Long Island. Smolow is part of a Five Generation Hadassah Life Member Family.  She and her husband, Craig, with three children and four grandchildren, are part of a Three Generation Founder Family and are members of The Society of Major Donors. A member of Hadassah since 1980, Smolow is also a Keeper of the Gate.


Smolow notes, “As HWZOA’s newly-elected National Secretary, I will continue HWZOA’s tradition of providing air of inclusiveness, flexibility, and positivity to all of our meetings.  My goal is to create a forum for volunteers and members to take on leadership roles to further Hadassah’s support of outstanding health care for the people of Israel through its two world-class hospitals in Jerusalem.”


Hadassah, the Women’s Zionist Organization of America, Inc. (HWZOA) is the largest Jewish women’s organization in the United States. With 300,000 members, associates and supporters Hadassah brings Jewish women together to effect change and advocate on critical issues such as women’s health equity and the security of Israel. Through the Hadassah Medical Organization’s two hospitals, the world-renowned trauma center and the leading research facility in Jerusalem, Hadassah supports the delivery of exemplary patient care to over a million people every year. HMO serves without regard to race, religion or nationality and earned a Nobel Peace Prize nomination in 2005 for building “bridges to peace” through equality in medical treatment.




Glossary:-
passion-जुनून,dedication -समर्पण  ,commitment-वचनबद्धता  ,talented-प्रतिभाशाली  ,core-मर्म ,सत्त्व  ,volunteers-स्वयंसेवक  ,exemplary-अनुकरणीय ,शिक्षात्मक  ,empowering-अधिकार देना ,शक्ति देना  ,convention-सम्मेलन ,परम्परा  ,outreach- आगे निकल जाना ,सेवा संस्था की सहायता ,fundraising-अनुदान इकठ्ठा  ,coordinator-संयोजक  ,conference-सम्मेलन ,विचार-विमर्श  ,historian-इतिहासकार  ,numerous-बहुसंख्यक  ,designed-अभिकल्पित  ,kids-बच्चे  ,mats-आसन  ,wrestling-कुश्तीबाजी  ,mentor-अनुभवी परामर्श दाता  ,encourages-प्रोत्साहित करना  ,potential-संभावित ,सशक्त  ,attorney-न्यायवादी  .initiative-पहल ,आत्मबल  ,implementation-अमल ,क्रियान्वयन  ,renowned- प्रसिद्ध ,विशिष्ट 






For more information please visit our website and follow us https://www.satyamcoachingcentre.in/ .

(1.) About this site

Now anyone can find there problem about mathematics  education specially mathematics upto 8th, 9th, 10th, 11th, 12th, B. Sc., M.sc. and higher degree classes,Competition mathematics like Bank, Clerk, Constable, SSC, Railway,  R.A.S., I.C.S., Forester, I.F.S., Income Tax, Airforce and other many competition .At this website you can get solution of  problem of mental ability ,Reasoning of above competition. Many students faces in above subject. On this platform you can get their solutions by easy method. I have about 15 years experience and find that many students can’t find their problem. In the coaching centre they do not afford their charges so their talent is not expose. I will hope that you will be support me and find your problem’s solution.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *