Menu

experiences of black women and girls in mathematics.

Contents hide
1 Experiences of black women and girls in mathematics.
1.3 (3.)अपने व्याख्यान के एक सिंहावलोकन में, यूसुफ ने लिखा, “गणित में काले महिलाओं और लड़कियों के अनुभवों(The experiences of black women and girls in mathematics) को जांच की एक अल्पअध्ययन लाइन है ।
1.4 (6.)उसे Vanderbilt, यूसुफ द्वारा प्रदान की जीवनी के अनुसार “मुख्य रूप से अध्ययन काले महिलाओं और लड़कियों, उनकी पहचान के विकास और गणित और गणित की शिक्षा में अपने अनुभवों(experiences in mathematics and mathematics education) ।

Experiences of black women and girls in mathematics.

Raman Parimala
Raman Parimala Indian Mathematician
For more information please click here”
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Parimala.jpg

 पुरुष वर्चस्व क्षेत्र के बारे में स्टेम कार्यक्रम में टेक महिला ।


(1.)वर्जीनिया टेक विभाग के गणित की मेजबानी अतिथि वक्ता निकोल एम यूसुफ, एक सहायक प्रोफेसर के गणित और विज्ञान शिक्षा ( assistant professor of mathematics and science education) के Vanderbilt विश्वविद्यालय के विभाग के शिक्षण और अधिगम(Department of Teaching and Learning) ।

(2.)प्रोफेसर जोसेफ ने गणित में अश्वेत महिलाओं और लड़कियों के अनुभवों(experiences of black women and girls in mathematics) के बारे में बात की ।

(3.)अपने व्याख्यान के एक सिंहावलोकन में, यूसुफ ने लिखा, “गणित में काले महिलाओं और लड़कियों के अनुभवों(The experiences of black women and girls in mathematics) को जांच की एक अल्पअध्ययन लाइन है । 

(4.)हम कैसे वे गणित शिक्षण और सीखने का अनुभव(experience mathematics teaching and learning) के बारे में बहुत कम पता है । इस इंटरैक्टिव बात का उद्देश्य problematize और वर्तमान परिस्थितियों काले महिलाओं और लड़कियों और गणित(Mathematics) है कि उंहें इनकार का उपयोग, बिजली, भागीदारी, और मजबूत गणित(Mathematics) पहचान विकसित करने का अवसर आसपास पूछताछ है.



(5.)जोसेफ एक २०१४ राष्ट्रीय शिक्षा अकादमी/स्पेंसर पोस्ट डॉक्टरेट फेलो है और गणित शिक्षा(Mathematics Education) और इक्विटी पर अपने अनुसंधान को एक अंतरभागीय परिप्रेक्ष्य से केंद्रित करती है ।



(6.)उसे Vanderbilt, यूसुफ द्वारा प्रदान की जीवनी के अनुसार “मुख्य रूप से अध्ययन काले महिलाओं और लड़कियों, उनकी पहचान के विकास और गणित और गणित की शिक्षा में अपने अनुभवों(experiences in mathematics and mathematics education) । 

(7.)वह भी दौड़, वर्ग, लिंग की भूमिका का अध्ययन, और अंय गणित की पहचान(identities in mathematics) के विकास में सामाजिक रूप से निर्माण पहचान के रूप में के रूप में अच्छी तरह से अफ्रीकी अमेरिकियों के गणित शिक्षा के इतिहास.

(8.)वर्जीनिया गणित विभाग( mathematics department) से टेक प्रोफेसरों ने कहा कि यूसुफ स्नातक और स्नातक दोनों छात्रों के लिए एक आदर्श है, और कहा कि व्याख्यान के लिए उसे प्रेरित मदद और अल्पसंख्यक समूहों से एक शक्तिशाली विद्वानों की आवाज प्रदान करने के लिए गया था जो वह से संबंधित है ।

Great Indian women mathematician
Great Woman Indian mathematician
For more information please click here”https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProject_Women_in_Red/Meetup/18





(1.) Tech women in STEM programs about male dominated field.
 The Virginia Tech Department of Mathematics hosted guest speaker Nicole M. Joseph, an assistant professor of mathematics and science education at Vanderbilt University’s Department of Teaching and Learning.

(2.)Professor Joseph’s talked about the experiences of black women and girls in mathematics.

(3.)In an overview of her lecture, Joseph wrote, “The experiences of black women and girls in mathematics is an understudied line of inquiry. 

(4.)We know very little about how they experience mathematics teaching and learning. The aim of this interactive talk is to problematize and interrogate the current circumstances surrounding black women and girls and mathematics that deny them access, power, participation, and opportunity to develop robust mathematics identities.”

(5.)Joseph is a 2014 National Academy of Education/Spencer Post-Doctoral Fellow and focuses her research on mathematics education and equity from an intersectional perspective.


(6.)According to her biography provided by Vanderbilt, Joseph “primarily studies black women and girls, their identity development and their experiences in mathematics and mathematics education

(7.)She also studies the role of race, class, gender, and other socially constructed identities in mathematics identity development as well as the history of mathematics education of African Americans.”

(8.)Virginia Tech professors from the mathematics department said that Joseph is a role model for both undergraduate and graduate students, and stated that the lecture was to help her inspire and provide a powerful scholarly voice from the minority groups to which she belongs to.


3 Comments
  1. Mueeid Soomro September 26, 2019 / Reply
  2. Usama LaDLa January 9, 2020 / Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *